صفحه 2 از 2 نخستنخست 12
نمایش نتایج: از 11 به 19 از 19
  1. #11
    کاربر ارزشمند
    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    سن
    25
    نوشته ها
    6,393
    تشکر
    2
    تشکر شده 5 بار در 5 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    پنج نماد مخفی در مونالیزا


    «هر آنچه که در بالاست همان است که در پایین است و هر آنچه که در پایین است همان است که در بالاست»
    این جمله ای است که در میان دستنوشته های داوینچی پیدا شده است…همچنین اگر این جمله را در کنار علاقه داوینچی به روش آیینه ای نوشتن بگزاریم احتمالا روش کار محققین برای بررسی رازهای مونالیزا توجیه پذیر میشود.
    با هم روش را انجام میدهیم..ابتدا طبق گفته داوینچی که هر آنچه که در بالاست همان است که در پایین است تابلو را سر و ته میکنیم.
    [align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER]سپس تابلو را از وسط آینه میکنیم[/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER]حالا به بررسی نمادهای مخفی لبخند ژوکوند میپردازیم:
    نماد thot (نماد THoTh نماد دیگری است) نماد خداوند هوش و نبوغ..اشاره به هوشمندی موجود در فضای کیهانی و طبیعت دارد.[/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER]اتحاد بین آسمان و هنر نماد اتحاد بین انسان و خدا میباشد..نماد مسیح که جلوه ای از تجلی خداوند در جسم بشری است.[/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER]اگر به تابلو نور بدهیم نماد دیگری هم ظاهر میشود و آن نماد لوتوس یا نیلوفر آبی است.نیلوفر آبی گلی است که از آب های لجنی در مرداب ها شکفته میشود و نشان دهنده ی تحول در ذات موجودات است..لوتوس در فرهنگ مصری نماد تولدی دوباره است و در ایران نماد صلح و شادی میباشد.[/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER]در حالتی دیگر از آینه کردن تابلوی مونالیزا به شکل زیر میرسیم.[/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align][align=CENTER]
    [/align][align=CENTER]چشمانی که در مرکز تقارن ظاهر شده است نماد خدای هوروس Horus میباشد که نمادی مصری است که سری به شکل شاهین دارد وچشمان او نماد خورشید و ماه میباشد.
    شکل پرنده مانند سیاهی که در مرکز تابلو ظاهر شده نماد ققنوس است.ققنوس هم نماد عمر جاوید و حیات دوباره میباشد و اشاره به زندگی دوباره مسیح دارد.[/align][align=CENTER]
    [/align][align=RIGHT][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ]
    [/align]

  2. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید .:[email protected]:. از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  3. #12
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    سن
    30
    نوشته ها
    2,841
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 7 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    خانهدرباره من» لدای اتمی » نماد بشر معلق در پوچی اثر سالوادور دالی
    در سال 1949 میلادی پس از آنکه بمب اتمی بر سر مردم هیروشما فرود آمد ، دالی همسر خود را برهنه کرد ، تن او را عریان کشید تا روح لدای جدید بر اساس اسطوره های امروز بشر خلق شود.



    [align=CENTER]ملکه اسپارتا. او زن بسيار زيبايی بود و زيوس هرچه تلاش برای بدست اوردن عشق او کرد موفق نشد. زيوس خود را به شکل يک قو در آورد و اين قو انقدر زيبا بود که لدا عاشق او شد و بعد از آن لدا تخم گذاشت و از اين تخم دو بچه [ دو قلو . فوسکا] بسيار زيبا بدنيا آمدند که يکی [Castor and Pollux فوسکا]او ديگيری هلن و[ کلیمنتسرا.فوسکا] است . اين صورت فلکی برای جشن گرفتن برای اين قوی زيبا بوجود آمد.
    [/align]
    [align=CENTER][size=medium]داستان ديگر اين است که اين قو حيوان Cassiopeia (در افسانه آندرو مدا در موردش صحبت شده است)بوده است.[/size]

    [align=CENTER]داستان ديگر اين است که اين قو پسر نپتون Cionus است که توسط آشيل خفه شد و نپتون برای جادانه نگه داشتنش او را به صورت يک قو در آورد و در آسمان جا داد. [align=CENTER]اسطوره لدا، به طور کلی اسطوره ای تجاوزکارانه است که در قالب عشق خود را می نمایاند. لدا شاید با علاقه قلبی با زیوس به تخت رفت ولی او فقط به » قو » فکر می کرد نه به زیوس ، به همین دلیل غالبا در این داستان از لفظ » تجاوز » به لدا استفاده می کنند که فرزندان این عشق بی سرانجام مایه بدبختی های زیادی برای انسان های عادی شدند که معروفترین آنها داستان هلن است که منجر به جنگ تروا شد. البته از این نکته نباید غافل شد که لدا در آن زمان شوهر داشته است و همان شب نیست با شوهرش همبستر بوده است و چون در یک شب دو بار عمل نزدیکی را انجام داده پس دو تخم گذاشته است !!! در واقع به شخصه فکر می کنم علت انتخاب چنین سوژه ای توسط دالی بعد از جنگ همین وضعیت بغرنج رفتار آمریکا در انتهای جنگ دوم جهانی باشد که شاید در ظاهر منجر به ایجاد صلح شد ولی در واقع تجاوزی وحشتناک بود که فرزندانی » بد یمن» به دنیا آورد.


    [align=CENTER][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/align] [align=CENTER]


    در این تابلو همسر دالی را می بینید که با حالتی خاص و به صورت کاملا برهنه در نقش لدا قرار گرفته است و اطراف او توسط دو جعبه چهار گوش ، کتاب ، تخم مرغ و ابزارهای ترسیم هندسی به صورتی کاملا شناور دیده می شود. در این تابلو همه چیز شناور است . حتی آب دریا بر روی ساحل قرار ندارد و شناور است. کوه هایی که در پشت می بینید طبق نظر نقاش مربوط به Cap Norfeu می شود که محلی در اسپانیا است.[/align] [align=CENTER]تا اینجا تمام مطالب مربوط به حقایق و اسناد بود. اگر بخواهیم کمی اظهار نظر کنیم در این مورد باید به مقایسه تابلوهای قبلی و نسل کلاسیک لدا و قو با این تابلو بپردازیم. قبلا تابلویی از داوینچی با همین موضوع دیده بودیم. شخصا فکر می کنم نشان دادن یک اسطوره ی قدیمی با شمایل جدید مفهومی ندارد جز نشان دادن تغییر سرگرمی های بشر! به جای تخم مرغ هایی که از یک زن به وجود می آید و در آن کودکانی دوقلو وجود دارند اینبار با ابزارهای مهندسی و کتاب روبرو می شویم و البته یک تخم مرغ که شاید قبل از آنکه ما را به یاد تولید مثل بیاندازد ، ما را به یاد نمیرو می اندازد! هیچ تماسی در میان اجزای تابلو وجود ندارد و همه چیز معلق است. اگر شما فیلم لحظه انفجار بمب های هسته ای را دیده باشید آنگاه درک چنین حالتی آسان خواهد بود. دقیقا شبیه به لحظه ای است که انرژی حاصل از انفجار همه چیز را معلق می کند.[/align] [align=CENTER]کتاب نماد یادگیری و تخم مرغ نماد شروع زندگی دوباره است. تخم مرغ در فرهنگ انگلیسی میتواند نماد شخصیت افراد باشد چون خوب بودن یا بد بودن شخصیت افراد را به خوب یا بد بودن یک تخم مرغ تشبیه می کنند.[/align] [align=CENTER]
    اپیزود دوم : سالوادور دالی درباره این اثر خودش می گوید : این نقاشی را بر اساس تئوری جدید » تماس اتمی » ترسیم کرده ام که پایه و اساس آن در علم فیزیک بر مبنای فعالیت های بین اتمی می باشد. لدا ، قو را لمس نمی کند ، لدا پایه را لمس نمیکند و پایه بر روی زمین قرار نگرفته است و الخ . او اضافه می کند که نشان دادن این تعلیق یکی از جنبه های مقیاس اتمی است . این اثر بر مبنایی کاملا ریاضی ترسیم شده است و هنرمند چنیدن مرتبه مجبور به بازآفرینی اثر شده است تا بتواند ترکیب را درون یک پنج ضلعی که بر مبنای عدد طلایی ترسیم شده است قرار بدهد.

    [size=medium]
    [فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ]
    [/size]
    [size=medium]



    [فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ]
    [/size]



    فرمول ریاضی که نقاش از آن در ترسیم اثر استفاده کرده است را می توانید در گوشه پایین سمت راست طرح اولیه شماره دو ببینید .
    همانطور که می بینید لدا در میان 5 ضلعی نشسته است و هر کدام از گوشه های 5 ضلعی در محلی قرار دارد که میتواند نمایانگر 5 نماد کمال باشد: 1 ) عشق 2 ) واژه یا کلمه 3) عزم و اراده 4) راهبری 5) نور یا حقیقت [/align][/align][/align]

    [size=x-small][align=RIGHT]--------------------------------------------------
    پست زیبا سازی شد و لینک ها حذف شد!
    Edit by: .:[email protected]:.[/align][/size]
    [/align]

  4. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید arman 2 از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  5. #13
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    سن
    30
    نوشته ها
    2,841
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 7 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    [align=CENTER][size=medium]«یک ثانیه قبل از بیدار شدن» نمادی برای بردگی بشر در دست زنان[/size]
    [/align] [align=CENTER][/align] [align=CENTER][size=x-small]ازخراب کردن این اثر هنری عذرخواهی میکنم[/size]


    [/align][align=CENTER]دالی این نابغه ی خیال پرداز تابلوهایی بس خیال پردازانه و رفتاری البته به سان دیوانگان داشت. به هر حال شاید با تفسیر تابلوی زیر شما هم با من همعقیده بشوید که دیدن تابلوهای او ارزشمند است.[/align][align=CENTER]شاید باور نکید در تمام مدتی که بر روی این تابلو در حال تحقیق بودم به تعداد بیشماری تحلیل و تفسیر متضاد دست پیدا کردم که همه ی آنها در ظاهر درست بودند و این به نظرم ناشی از نبوغ نقاش است. درست است که نمادها در نظر اول به گونه ای اسراف کارانه به کار رفته اند اما وقتی به تابلو دقیق می شویم می بینیم که تابلو اطلاعات مهمی را به بیننده منتقل می کند که ناشی از سطح دانش نقاش است. ابتدا به شرح تابلو می پردازیم. زنی کاملا برهنه در خواب دیده می شود که با توجه به شرایط محیط ما می فهمیم که در رویای او قرار داریم. شاید جالب باشد بدانید که مدل این نقاشی همسر ساولوادور است به نام گالا.[/align] [align=CENTER]در انتهای تابلو فیلی با پای دراز و لاغر می بینید که یگ فیل دیگر شبیه به خودش را حمل می کند. یک انار کوچک در کنار زن وجود دارد که زنبوری در کنار آن پرواز می کند و یک انار بزرگ در دو انتهای تصویر دیده می شود که یک ماهی بزرگ از آن بیرون آمده و از ماهی بزرگ یک ببرباستانی و از آن یک ببر امروزی و در آخر یک تفنگ بیرون آمده که نوک آن بر بازوی زن فشار می آورد و احتمالا زن را از خواب بیدار می کند.[/align] [align=CENTER]علاوه بر تکرار های ظاهری که می بینید و نیازی به بیان آن نمی بینم یک تکرار جالب از زنبور دیده می شود. زنبور کوچک کنار انار تقریبا در همه اجزای دیگر تابلو تکرار شده است به این صورت که رنگ بدن ببرها یادآور رنگ بدن زنبور ، خرطوم فیل یادآور خرطوم زنبور و چشمان ماهی شبیه به چشمان زنبور است و در نهایت با توجه به نام کامل تابلو که بیدار شدن بر اثر نیش زنبور است به تکرار نوک تیز تفنگ و نیش زنبور می رسیم. زنبور نماد کارهای غیر ممکن است. کارهایی که جز با تلاش زیاد انجام نمی شود. مطالبی که تا اینجا گفتم را می توانستید در ویکیپدیای انگلیسی هم بخوانید. حالا به بخش جالب قضیه می رسیم که بر گرفته از مقاله ی Roma C. Hotzlin می باشد.[/align] [align=CENTER]ساختار کلی تابلو مربوط به یک حرکت پویا از انار به سمت زن می باشد. این حرکت که به طور کلی بادآور پرش حیوانات می باشد نمادی برای تحرک و پویایی بشر است. هر کدام از اجزای این تحرک نشان دهنده دوره ای خاص است. انار که همه چیز از آن بیرون می آید نماد عروج عیسی است و یادآور لحظه صلیب او! پس از آن ماهی بیرون می آید که یادآور دوران ایمان و اعتقاد مردم به مسیحیت و ادیان ابراهیمی است. پس از آن ببر که نمادی برای قدرتمندی ادیان در دوره قرون وسطی است. در دوره بعدی ببر با قدرت کمتر یادآور دوران رنسانس است که هنوز ادیان قدرتمندند اما نه به اندازه سابق و در نهایت به دوارن تفنگ یا جنگهای جهانی می رسیم که خشونت آن بشر را به راستی آنچنان آزرد که بار دیگر به سمت لطافت زنانه رفت. گفتم بار دیگر به این دلیل که سالوادور با تاکید خود بر تکرار به ما می گوید که این چرخه بارها تکرار شده است چه قبل از دوران مسیح و چه همزمان با آن اما در فرهنگ های مختلف. حالت خوابیدن زن ما را به یاد ونوس می اندازد که البته کنار او اناری کوچک قرار دارد که نشان دهنده این است که زنان منجی بشریت هستند. سایه انار به شکل قلب است. قلبی که شاید ونوس به ما هدیه می کند. اما وجود فیل که در انتها به صورتی ناپایدار به آسمان خدایان راه پیدا می کند به ما هشدار می دهد که این رویکرد جدید جامعه به زنان شاید قبل از اینکه نشان دهنده «نجات» دوباره باشد نشان دهنده «اسارت» دوباره است. فکر می کنم باید به قدرت تخیل خود رجوع کنید.


    [align=RIGHT]
    [align=RIGHT][size=x-small]--------------------------------------------------
    پست زیبا سازی شد و لینک ها حذف شد!
    Edit by: .:[email protected]:.[/size][/align]
    [/align][/align]

  6. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید arman 2 از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  7. #14
    کاربر ارزشمند
    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    سن
    25
    نوشته ها
    6,393
    تشکر
    2
    تشکر شده 5 بار در 5 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    تاپیک بازسازی و عکس ها بازگردانده شد:flw:

  8. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید .:A[email protected]:. از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  9. #15
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    سن
    30
    نوشته ها
    2,841
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 7 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    [align=RIGHT]


    [size=large]


    [size=medium][size=small]«دوشیرگان آوینیون» نمادی برای نشان دادن باکره بودن روح یک فاحشه؟ [/size][/size][/size]
    [size=large][/size][/align] [align=RIGHT][size=large][size=medium][size=small][/size][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]این هنرمند اسپانیایی در طول عمر خود چندیدن سبک مختلف کار کرد و چندین سبک جدید را هم بوجود آورد.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=large][size=medium][size=small][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/size][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]تابلوی اول که مورد بحث است تابلوی «دوشیزگان آوینیون» است. تابلویی که پیکاسو آن را یک نقاشی جادویی توصیف کرده است.همانطور که می بیینید در این تابلو 5 زن برهنه حضور دارند که 3 تن از آنها مستقیمابه تابلو نگاه می کنند در حالی که بینی آنها به صورت نمیرخ تصویر شده است. به طور کلی گویا اعضای بدن یک بار از هم جدا شده اند و دوباره ناشیانه به هم چسبانده شده اند. دو زنی که در دوطرف تابلو هستند پرده ای را نگ داشته اند و در سمت چپ پرده با بدن زن یکی شده است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]پای زن نشسته به طرز مرموزی در زیر ظرف میوه پنهان گشته است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]درواقع این اولین تابلوی پیکاسو بود که به این سبک اجرا شد.در تابلوهای قبلی او گویا تمایلی برای زوایایی چنین تند دیده می شد اما در واقع این اولین تابلوی پیکاسو است که در آن تمام سطوح برش خورده است.موضوع کاملا سنتی و تعدادی زن برهنه هستند اما به هر حال این تابلو تمام معاصران او را شگفت زده کرد.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]در واقع ترکیب نامانوس 5 زن, میوه ها, پرده و حالت هایی زنانه و … برای شخص من کمی نامفهموم است.اما خالق و آفریننده ای مانند پیکاسو را هم نمیتوان دست کم گرفت. پیکاسو از زمان ها و مکان های مختلف در یک تابلو استفاده کرده است. سبک نقاشی شبیه به سبک های اولیه و حتی گاهی شبیه به نقاشی کودکان است و از طرف دیگر استفاده از نمادهای آفریقایی جالب توجه است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]در سال 1907 پیکاسو در فرانسه در موزه مردم شناسی پاریس اولین بار ماسک هایی شبیه به ماسک های زیر دید که مربوط به قبایل آفریقایی هستند.از این ماسک ها برای مراسم مذهبی برای نمایش نیروهای جادویی مرگ و زندگی استفاده میشود[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=large][size=medium][size=small][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/size][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]پس از دیدن این صورتک ها پیکاسو چهره دو تن از زنان را با ماسک پوشاند.همان دونفری که پرده را نگه اشته اند و تابلوی خود را «جادویی» خواند که به منظور دور کردن ارواح شیطانی خلق شده است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]گفته بودم که میخواهم نقدی بر نوشته های خودم بنویسم. اولین نقدی که می توان نوشت این است که اطلاعات من بسیار ناقص است. به عنوان مثال با دیدن ماسک ها بر روی صورت زنان در نگاه اول تفسیری که به ذهنم رسید این بود که شاید به قصد محافظت یا مخفی شدن و یا به منظور نشان دادن چهره فریبکارانه و دروغین افرادی که میبینیم باشدو یا در نهایت نشان دهنده قوای فوق طبیعی ایزدان باشد اما یقینا اگر گفتهی خود نقاش را در دست نداشتیم که که منظورش چه بوده است از کجا میتوانستیم بفهمیم که یک نقاش اسپانیایی در فرانسه از مراسمی آفریقایی ایده گرفته است؟؟[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]خوب به بحث برمی گردیم. نکته دیگری که کمترکسی به آن توجه داشته است این است که چرا نقاش از از زنان فاحشه برای مدل خود استفاده کرده است؟ چرا از مدلهایی حرفه ای استفاده نکرده؟ و البته سالها بعد چه کسی میفهمید که این زنان فاحشه بودند یا مدل جز اینکه خود نقاش بگوید؟[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]روسپی نماد غوطه وری در تاریکی و بدن مانده در اسارت است در حالی که مدل هیچ مفهوم خاصی ندارد. وقتی مجموع نمادها را در پایان در کنار هم قرار دهیم می بینیم که نتیجه جالب می شود.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]بحث دیگر استفاده از عدد 5 است.چرا پنج زن؟عدد 5 نماد انسان است. شکل لاتین 5 را هم در نظر داشته باشید و ببینید که این شکل توسط بازوها تکرار شده.در واقع پیکاسو یک نقاش نماد شناس بود به همین دلیل است که می توان هر حالتی در تابلو را بر اساس نماد ها تفسیر کرد.از طرف دیگر 5 عدد وصلت الهی است که از ازدواج عدد 2 که مونث و زوج است(دو صورتک) و عدد 3 که مذکر و فرد است (3 زن دیگر) تشکیل یافته.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]در کنار اینها برهنگی را هم میتوان اضافه کرد. قبلا هم در بخش نظرات صحبت شده بود که زن عریان دو مفهوم دارد.هم به معنی حقیقت,معصومیت و فضیلت و هم به معنی شهوت , رذیلت و بی شرمی است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]ونیز پرده ای که گویی ما را از قسمت عقب آن جدا میکند و چیزی را پنهان کرده است.گویی نشان می دهد که بیان حقیقت به طور مستقیم میتواند خطرناک باشد. و نیز میوه ها که در حالت کلی به معنای بی مرگی است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]و در پایان نمی توان اثری از پیکاسو را بدون تحلیل رنگ ها بررسی کرد. آبی در پس زمینه رنگ صداقت ,وفاداری و پرهیزگاری است و رنگ خاکستری به معنی شرم و طلب مغفرت است و نارنجی رنگ شهوت که در تن انسان است.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]خوب حالا وقت نتیجه گیری است.اینهمه نماد در کنار هم: ماسک , فاحشه, پرده, عدد 5 ,رنگ آبی و خاکستری و نارنجی و میوه ها[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]بهترین توصیف همانی است که نقاش گفته است. «جادویی برای دور کردن شیاطین » . در واقع این تابلو بر خلاف ظاهر اولیه خود پیامی الهی دارد.نام «دوشیزگان » شاید در نظر اول در تضاد کامل با شخصیت های تابلو باشنداما به نظر شخص من که شاید خیلی از شما هم با آن مخالف باشید می تواند نشان دهنده باکره بودن روح یک فاحشه باشد . باکره ای که تن خود را می فروشد اما روحش را نه!بدنی که در اسارت به سر میبرد اما روح بلندی دارد که مایه نجات انسان های متکبر و خودخواهی است که روح خود را فروخته اند و جز «ریا» چیزی در چنته ندارند.[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی هر لحظه به دام دگری پا بستی[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][size=large][size=small]گفت شیخا هر آنچه گویی هستم اما تو چنانچه می نمایی هستی؟[/size][/size][size=large][/size][/size][/align] [align=RIGHT][size=large][size=medium][size=small][/size][/size][/size][/align]

  10. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید arman 2 از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  11. #16
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    سن
    30
    نوشته ها
    2,841
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 7 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    [size=medium]میانجی گری زنان اهل سابین[/size]


    [align=RIGHT][size=medium]کسی که می خواهد تمام وقایع یک انقلاب کامل را دنبال کند بهتر است به زندگی [/size][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][size=medium] دیوید بپردازد. او را من به عنوان هنرمندی کامل جهت نشان دادن روحیات مردم در خلال سالهای پر التهاب فرانسه می شناسم. او که خود از انقلابیون بود بعد از چندین تابلوی پر شر و شور انقلابی که به صورت نمادین کشیده بود مثل تابلوی «شوکران» ، اما دیوید که خود از حامیان سرسخت روبسپیر بود هنگامی که روبسپیر به دلیل خونریزی هایی که پس پیروزی انقلاب انجام داد منفور شد ، در سال 1795 در کاخ لوکزامبورگ محبوس شد و ورق برگشت و قدرت دوباره به دست سلطنت طلبان افتاد.[/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]در آن دوران در حالی که دیوید دچار سرگشتگی شده بود و نمی دانست که چطور آن ایده های زیبای انسانی او این چنین به بیراهه رفته اند روزی همسرش را در دوران حبس دید که به ملاقات او آمده است. این واقعه برای او که با همسرش کدورت قبلی داشت دریچه ای جدید به دنیای نا امید و ماتم گرفته او باز کرد. در همین زمان بود که تابلوی «مداخله زنان اهل سابین » را ترسیم کرد.[/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]او در این اثر خود به مردم پیشنهاد اتحاد و دوری از خشونت را می دهد.[/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]تابلو «هرسیلیا»، همسر رومولوس رومی و دختر تیتوس تاتیوس، رهبر سابینی‌ها را نشان می‌دهد که میان همسر و پدرش شتافته و کودکانش را حائل آنها می‌کند. رومولوس که نیرومند تصویر شده‌است آماده‌است با نیزه خود تیتوس را که تقریباً عقب نشینی کرده‌است بزند اما مردد است. دیگر جنگجویان شمشیرهای خود را غلاف کرده‌اند. شاید انقلاب ها نیاز به کمی احساسات مادرانه دارند تا بتوانند به ثمر بنشینند.شاید چیزی که در آن دوران این هنرمند متوجه شد را دیگر مردمان درنیافتند و یا دیر فهمیدند. به هر حال در کمتر از 10 سال انقلاب شکست خورد و ناپلئون با شکوه هرچه تمام تر در سال 1799 تاجگذاری کرد و همین هنرمند تابلویی باشکوه از تاجگذاری ترسیم کرد که هنوز پابرجاست.[/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT]
    [size=medium][/size]
    [/align]

  12. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید arman 2 از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  13. #17
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Jun 2009
    سن
    30
    نوشته ها
    2,841
    تشکر
    0
    تشکر شده 7 بار در 7 ارسال

    RE: نقد آثار نقاشان در این تاپیک

    [align=RIGHT][size=medium]این بار در باره[/size][size=medium][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ] می نویسیم. ترنر را به عوان برترین نقاش انگلیسی معرفی می کنند و او را پدر امپرسیونیست و گاهی اکسپرسیونیست می شناسند.او توانایی زیادی در تکنیک ها و سبکها داشت و ما نیز از میان حدود 20000 اثر او به تابلوی «آپولو و اژدها» می پردازیم . این تابلو بهترین تابلوی ترنر نیست اما با فضای وبلاگ ما همخوانی دارد و البته در آن نکات عجیبی پیدا می شود.[/size][/align] [align=RIGHT][size=medium][فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ][/size][/align][size=medium] [align=RIGHT][size=medium]اسطوره ی آپولو و اژدها به این صورت است که آپولو که خدای موسیقی و هنر و پیشگویی است اژدهایی به نام پیتون را می کشد و با «موزها» که دختران خدا هستند عشق بازی کرد. آپولو مجرد ماند ولی زنهای زیادی را به فنا کشاند و عاشق خود کرد. اصرار او در همبستری با دافنه یکی از زنان مورد علاقه اش باعث شد که توسط پدر دافنه به درخت غار تبدیل شود ، پس هر کجا که درخت غار دیدید بدانید که آپولو را دیده اید.[/size][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]تابلوی بالا شرح دهنده داستان بالا است.از خصوصیات تابلوهای ترنر دقت و جزییات بالا و البته ویژگیهای انگلیسی آن است. در این اثر آنچه مشاهده می شود و به نظر من می رسد این است که تابلو حالتی تجاری دارد. بیشتر تابلوهای او از آن دست است که [فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ] مایل هستند در منزل خود داشته باشند نه از آن دست که در موزه ها باشد.این حالت البته مشخصه جامعه انگلیسی است که بسیار تابع آداب معاشرت و در عین حال بی ادب و بی فرهنگ جلوه می کند. یک «چیز» مصنوعی و ظاهری در آن دیده می شود. اما به هر حال هیچ کس نمی تواند منکر توانایی او در انتقال احساس از میان تابلوها باشد. در بسیاری از تابلوهای او به قدری زیبا نور خورشید و مه و سایه ها ترسیم شده است که شما می توانید جریان آب و صدای طوفان و حرارت خورشید را حس کنید.[/size][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]به هر حال آنچه این تابلو را کمی عجیب کرده است حالت بدن آپولو است. چرا آپولو در حالتی قرار دارد که گویی شکست خورده است؟ او همانند یک قهرمان نیست. [/size][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]برای حل این موضوع می توان حدس هایی زد که البته شاید درست نباشد. از نگاه من اسطوره ی آپولو نقطه عطفی در میان اسطوره های یونان و روم است. این موضوع هنگامی قابل فهم می شود که بشر را به جای قهرمان در نظر بگیرید و مار را سمبل گناه و دوشیزه ای که در برج زندانی است را نماد مادر و یا معشوقه. در میان خدایان یونانی که به راحتی بین مادر و فرزند و پدر و دختر ازدواج صورت می گرفت حالا این موضوع به تابو تبدیل می شود و فرزندان به سمت [فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ] روی می آورند تا با مادر خود ازدواج کنند و یا آنها را از سلطه و ظلم پدر خود برهانند. حالا این پدر در چرخشی تبدیل به اژدهای محافظت کننده دوشیزه و یا حتی مادر می شود و برای رسیدن به هدف باید آن را کشت. [/size][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]از نگاهی دیگر «مار» که نماد قدرت الهی بود حالا تبدیل به نماد «گناه» می شود. همه ی ما داستان آدم و حوا را می شناسیم و می دانیم که مار از طریق حوا آدم را فریفت. حالا همان عناصر در اینجا به شکلی دیگر اما به صورت معکوس ظاهر شده است. اگر تا قبل از این مار از طریق حوا به آدم می رسید حالا آدم برای رسیدن به حوا باید از مار بگذرد و آن را بکشد. این به معنی کشتن گناه و یا ازدواج در چارچوب قوانین است. در داستانها خوانده ایم که شاهزاده دیو یا اژدها را می کشد و به دخترکی که در برج زندانی است می رسد و او را نجات می دهد و ازدواج می کنند. در اینجا آپولو با کشتن اژدها تابوی ازدواج با مادر را از بین می برد و با دوشیزگان خداوند هم آغوشی می کند.[/size][size=medium][/size][/align] [align=RIGHT][size=medium]اما حالا چرا در این تابلو آپولو شکست خورده است؟ آیا می توان ترنر را نقاشی نمادپرداز معرفی کرد و این نتیجه را گرفت که او منظورش این بوده است که بشر نتوانسته دوره گذار از شکستن تابو را به درستی انجام بدهد؟ به این معنی که بشر هنوز نتوانسته بر شهوت شیطانی (نماد مار) غلبه کند؟[/size][size=medium][/size][/align] [size=medium][/size] [/size]

  14. کاربر زیر به خاطر ارسال مفید arman 2 از ایشان تشکر کرده است:

    eiham (03-05-2015)

  15. #18
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Mar 2015
    جنسیت
    مونث
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    سلام سایز اصلیه نقاشی نگهبانان شب چنده؟

  16. #19
    ثبت نام شده
    تاریخ عضویت
    Jan 2018
    جنسیت
    مونث
    نوشته ها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 ارسال
    بسیار عالی

    این کتاب هم مملو از آثار بی نظیر استاد گرانقدر کشورمان، استاد فرشچیان عزیز، می‌باشد

    آثار انتخابی استاد محمود فرشچیان در نگارستان



    [فقط کاربران عضو شده میتوانند لینک ها را مشاهده کنند... ]

صفحه 2 از 2 نخستنخست 12

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •